Algemene Voorwaarden SanFil

Artikel 1 Algemeen

In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

a) Opdrachtgever: de partij die de opdracht geeft.

b) Cliënt: de persoon die feitelijk gebruik maakt van de dienstverlening van de opdrachtnemer in de zin van deelname aan de behandeling. Dit kan ook de opdrachtgever zijn.

c) Opdrachtnemer: SanFil.

d) Consult: eenmalig bezoek aan SanFil.

e) Behandeling: minimaal 3 bezoeken aan SanFil en het strikt opvolgen van het advies.

Artikel 2 Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die door SanFil worden aangeboden. Door het maken van een afspraak via onze website, per e-mail, telefonisch of op andere wijze, gaat de opdrachtnemer akkoord met deze algemene voorwaarden. Het maken van een afspraak wordt beschouwd als het aangaan van een overeenkomst waarop deze voorwaarden van toepassing zijn.

Artikel 3 Totstandkoming van de overeenkomst

De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de opdrachtgever de eerste afspraak plant met de opdrachtnemer.

Artikel 4 Geheimhouding

1. Opdrachtnemer is, tenzij zij een wettelijke plicht tot bekendmaking heeft, verplicht tot geheimhouding tegenover derden betreffende de informatie die valt onder het beroepsgeheim dan wel de ethische code alsmede van informatie die door opdrachtgever als vertrouwelijk wordt aangemerkt.

2. Rapportage aan derden betreffende cliënten kan alleen plaatsvinden na overleg en met schriftelijke toestemming van betrokken cliënt.

3. Opdrachtnemer is niet gerechtigd de informatie die aan haar door opdrachtgever ter beschikking werd gesteld aan te wenden voor een ander doel dan waarvoor zij werd verkregen. Hierop wordt een uitzondering gemaakt in het geval opdrachtnemer voor zichzelf optreedt in een tucht, civiele of strafrechtprocedure waarbij deze informatie van belang kan zijn.

4. Indien door opdrachtnemer derden worden ingeschakeld, gelden de verplichtingen in dit artikel ook voor dezen.

Artikel 5 Behandeling

1. Opdrachtnemer zal de behandeling naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

2. Opdrachtgever zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling, tijdig aan opdrachtnemer worden medegedeeld.

3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat deze is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onvolledige en/of incorrecte gegevens.

Artikel 6 Honorarium, kosten, tarieven

1. Het honorarium van de opdrachtnemer is publiek beschikbaar op sanfil.nl.

2. Indien na de totstandkoming van de overeenkomst doch voordat de opdracht geheel is uitgevoerd tarieven en/of prijzen een wijziging ondergaan, is opdrachtnemer gerechtigd het overeengekomen tarief dienovereenkomstig aan te passen, tenzij opdrachtgever en opdrachtnemer hierover andere afspraken hebben gemaakt.

3. Het tarief geldt voor het consult en is exclusief de kosten van eventueel in te zetten supplementen.

Artikel 7 Betaling

1. Betaling dient meteen na het consult per pin te worden voldaan.

2. Indien na de behandeling niet binnen 14 dagen voldaan wordt aan de betaling, zal er een betalingsherinnering worden nagestuurd. Bovenop het factuurbedrag zal dan € 10,- administratiekosten in rekening worden gebracht.

3. Voldoet de cliënt, ondanks de gestuurde betalingsherinnering, niet aan zijn/haar betalingsverplichting, dan is de opdrachtnemer genoodzaakt verdere stappen te ondernemen zoals het inschakelen van een incassobureau.

4. Alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso) kosten, die opdrachtnemer maakt door niet-nakoming door opdrachtgever van diens betalingsverplichtingen, komen ten laste van de opdrachtgever.

5. Bij betalingsachterstand is de opdrachtnemer gerechtigd verdere behandeling op te schorten totdat de cliënt aan zijn/haar betalingsverplichtingen heeft voldaan.

Artikel 8 Klachten

1. Klachten met betrekking tot verrichte behandelingen en het factuurbedrag dienen schriftelijk binnen 6 weken na de behandeldatum waarover de opdrachtgever reclameert, aan opdrachtnemer kenbaar wordt gemaakt, bij gebreke waarvan het recht van opdrachtgever om te stellen dat de werkzaamheden niet aan de overeenkomst beantwoorden, vervalt.

2. Klachten als bedoeld in lid 1 schorten de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op.

3. In geval van een gegronde klacht heeft opdrachtnemer de keuze tussen aanpassing van het in rekening gebrachte honorarium of een kosteloze herhaling van bewuste behandeling.

Het meest wenselijk is dat de therapeut en de klager gezamenlijk het ontstane probleem kunnen oplossen. Als dit niet lukt of als de communicatie niet meer mogelijk is, kan de Klachtenfunctionaris worden ingeschakeld.

Artikel 9 Opzegging en annulering

1. Annulering van de afspraak dient 48 uur van te voren te worden gemeld. Indien de annulering niet binnen de gestelde 48 uur valt, zullen de kosten van het consult door opdrachtgever moeten worden betaald. Voor afspraken op maandag geldt dat de afspraak uiterlijk op de voorafgaande donderdag geannuleerd dient te worden.

2. SanFil behoudt zich het recht voor, een cliënt van behandeling uit te sluiten.

Artikel 10 Aansprakelijkheid

1. Opdrachtnemer geeft op geen enkele wijze een geneeskundige garantie af noch is zij op enige wijze aansprakelijk voor medische complicaties, die zich ten tijde dan wel na uitvoering van haar dienstverlening bij de opdrachtgever/cliënt voordoen, welke niet te wijten zijn aan een zwaarwegende toerekenbare tekortkoming van opdrachtnemer. Opdrachtnemer is op geen enkele wijze aansprakelijk voor gevolgschade.

2. De cliënt is verplicht alle maatregelen te treffen die nodig zijn ter beperking van de schade waarvoor hij/zij opdrachtnemer aansprakelijk wil stellen.

3. De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval onder de aansprakelijkheidsverzekering van opdrachtnemer wordt uitbetaald.

4. Opdrachtnemer is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de kwaliteit en samenstelling van de door hem/haar geadviseerde supplementen, medicijnen of voedingsmiddelen. De leverancier van deze supplementen of voedingsmiddelen is hiervoor verantwoordelijk en aanspreekbaar.

5. Opdrachtnemer draagt geen aansprakelijkheid voor het beschadigen of kwijtraken van persoonlijke bezittingen.

Artikel 11 Overmacht

1. In geval van ziekte en tijdelijke of blijvende arbeidsongeschiktheid van de opdrachtnemer zal de afspraak verzet worden. Indien dit niet mogelijk blijkt, ontslaat ziekte en tijdelijke of blijvende arbeidsongeschiktheid van de therapeut, de opdrachtnemer van het nakomen van de overeengekomen leveringstermijn of van haar leveringsplicht, zonder dat de opdrachtgever uit dien hoofde enig recht op vergoeding van kosten, schaden en interessen kan doen gelden.

2. In geval van overmacht houdt de opdrachtnemer zich te allen tijde het recht voorbehouden om het afgesproken consult te annuleren en op te schorten naar een ander tijdstip.

Artikel 12 Toepasselijk recht

Op alle overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer waarop deze leveringsvoorwaarden van toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing.

Artikel 13 Copyright

Opdrachtnemer behoudt alle auteursrechten met betrekking tot op de website gepresenteerde informatie (waaronder eigen teksten, foto’s en logo’s) en verstrekt materiaal. Behalve het downloaden en printen van de geboden informatie voor eigen persoonlijk gebruik, is het niet toegestaan om de inhoud van de website en het verstrekte materiaal, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van opdrachtnemer, over te nemen, te vermenigvuldigen of op welke wijze dan ook te distribueren of openbaar te maken.